الاثنين، 28 يناير، 2013


شركة العربـي للتجارة والصناعة - توشيبا العربى

شركة العربـي للتجارة والصناعة - توشيبا العربى
شركة العربـي للتجارة والصناعة ( توشيبا العربى ) الأجهزة المنزلية "تصنيع الأجهزة الكهربائية المنزلية ( تليفزيونات - غسالات –ثلاجات – مكاوى - خلاطات )"

عنوان شركة العربـي للتجارة والصناعة - توشيبا العربى

الكيلو 47 طريق مصر الإسكندرية الزراعي - بنها (10خطوط)245550(013)

عنوان اخر لشركة العربـي للتجارة والصناعة - توشيبا العربى

7 ش جزيرة بدران - روض الفرج - شبرا – القاهرة 5789050-5776708(02)

elarby@ritesec2.com.eg

هناك 5 تعليقات:

  1. المموضوع بخصوص المسئولين عن الصيانة بشركة توشيبا العربى هذه الخدمة سيئة جدا وانا عميل بلغت عن عطل لغسالة منذ شهرين بتكرار حولى 6 بلاغات دون جدوى ولا اعرف ما هو الحل ؟احاول بيع الاجهزو اللى عندى ولا اعمل ايه

    ردحذف
  2. السلام عليكم
    أنا عميل إشتريت مروحه بيقولوا عليها توشيبا العربى(مروحة سقف)
    من محل أمام منزلى مباشرة (قويسنا منوفيه)
    من محل إسمه بيت السجاد و صاحبه أنا عارفه جيدا و بيقعد معايه طول الوقت
    ( الشيخ سيد فرج ) شيخ فعلا
    الكلام ده أول رمضان فى عز الحر
    و بعد أما ركبتها لاقيت فيها خبط و رزع و متسمعشى حاجه من صوتها الفظيع
    نزلتله جرى و قلتله على اللى حصل
    الراجل مشكورا إدانى نمرة الصيانه و قالى معاك ربنا أو تاخدها و تروح لهم مجمع المصانع اللى فى كفور الرمل و ده بيبعد عن محل سكنى أقل من 3 دقايق
    قلت مفيش داعى أروح و أتصل بالصيانه دى شركه عالميه و كبيره و مفيش ساعه و يكونوا عندى يصلحوها ولا يجيبوا واحده غيرها زى ما إحنا عارفين و يقولوا سامحنا و إحنا آسفين هههههههههههه
    تصوروا لحد دلوقتى ولا حياة لمن ينادى رغم أننى أكلم الصيانه مرتين يوميا آدى الشركه الكبيره
    بالرغم إنى دافع فى المروحه 275 جنيه و بالرغم إن فيه فى السوق ماركات تانيه بتبدء من 90 جنيه و شغاله زى الفل
    عموما الغلطه غلطتنا موش غلطة توشيبا
    بس إنشاء الله لازم أروح لحماية المستهلك و معايه المروحه و هوصلها لحد ما توصل إنشاء الله
    ماهى العمليه أصلها نهيبه و إعلانات
    عموما خالوا بالكم من بتوع الاعلانات
    و خلو بالكم من منتجات (العربى)و (توشيبا)
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ردحذف
  3. السادة \ شركة العربي للتجارة والصناعة توشيبا العربي
    تحية طيبة وبعد
    مقدم إليكم هذه الشكوى \ محمد عبدالحى الغنام ت\01007343900
    اشتريت مفرمة لحم ماركة TORNADO موديل MG-2000 بتاريخ 23/12/2013
    رقم السيريال J25 00305 MG200013
    تم تأكل جوان كاوتش موجود نهاية عمود الدوران وعندما توجهت الى مركز الصيانة الخاص بشركة توشيبا العربى الوكيل الوحيد للجهاز بتاريخ 16 مارس 2015 حدث التالى * موظف الاستقبال فى الصيانة غير مدرب رد بطريقة لا تليق بمستوى الشركة حيث من الواضح أنهم تعين جديد الفريق القديم الذى كان موجود كان أفضل بكثير حتى لما سألنا عن الناس القديمة قال احنا اللى موجودين .هذا مايخص عدم خبرة العمالة الجديدة لديكم * من عيوب الشركة ان قطع الغيار غير متوفرة غير فى الشركة اذا نحن تحت رحمة الشركة وهذا مما اعطى للموظف احساس اننا تحت رحمتة. أما المفرمة تورنادو( M G - 2000 ) 13j2600306 Mg2000 الموظف قال قطع الغيار (عبارة عن جوان جلد صغير فى نهاية عمود الدوران يمنع الاحتكاك بين الجزء الثابت والمتحرك) لم يوجد بالشركة وتشترى المجموعة كاملة ب 165 جنية وطلبت فنى الصيانة للتوضيح لم يضف جديد وطبعا هذا غير منطقى أن أشترى المجموعة كاملة بسبب جوان بلاستيك رخيص .تمت كتابة شكوى للشركة عبارة عن رسالة فى حساب الشركة فيس بوك بتاريخ 16 مارس 2015 بعد يومين منم الشكوى توالت الاتصالات من قبل الشركة من رقم 02 21603000 بعدل كل يومين تقريبا وكل مرة يتصل بى شخص ويسال عن المشكلة وكنت اضطر أنى أحكى كل المشكلة فى كل مرة من الاتصال وفى مرة ارسلنى المتحدث الى فرع الموسكى بذلت مجهود كبير حتى وصلت المكان وهناك انتظرت حوالى ساعتين بدون مبالغة وفى النهاية قال انة غير موجود وسجل بياناتى هناك ثم توجهت مرة اخرى فى ذلك اليوم الى فرع شبرا نفس ماحدث فى فرع الموسكى الا أن الخدمة كانت أسرع ومقابلة أفضل من المرة الأولى راسلت الشركة ثم اتصلت بى الشركة وارسلونى الي فرع العباسية وطبعا ده فى المنطقة الصناعية التى لا يوجد بها وسائل مواصلات سهلة قابلت هناك أ. محمد شاهين مشكورا أتى بجوان مستعمل لأنة لا يوجد جديد فى الشركة وكان الجوان غير محكم وطلبت فنى صيانة ليحدد مدى صلاحية الجوان وذهبت به للتجرب ونظرا لعدم احكامة خرج من مكانة وتم فرمة اثناء التجربة ثم اتصلت بى الشركة لأتجة الى فرع شبرا مرة أخرى لاقابل المهندس \ عمرو كمال رقم موبايلة 01223999861 ) ) الذى حاول بداية ان يقنعني بشراء المجموعة كاملة ثم شرحت لة أن هذا عيب فى التصميم طلبل منى أن احمل اليه المفرمة كاملة ليتم المعايرة والمقارنة من قبل متخصص حيث أنه قال انا مهندس تلفزيون وليس اجهزة منزلية واعطانى ميعاد يوم الجمعة 3/4/2015 وحملت المفرمة كاملة وذهبت اليه فى الميعاد الجمعة 3 ابريل 2015 وبدأ الفحص والمقارنة بواحدة جديدة وجد أنة تم تعديل التصميم من قبل الشركة بدلا من الجوان البلاستيك الى 2 جوان معدن بينهما جوان مانع الاحتكاك نظرا لكثرة الشكاوى من تلف الجوان البلاستيك اذا ليس من المنطقى أن أتحمل ما يقارب 25 % من ثمن الجهاز بسبب جوان بلاستيك أو عيب فى التصميم وقال المهندس \ عمرو كمال فرع شبرا أن صلاحتة محدودة لحل المشكلة والموضوع مع المهندس \محمد سمير رئيس القطاع وطلب أن اتصل به باستمرار حتى يتذكر أن يكلمة لحل المشكلة وطبعا دة ليس حل وأرسلت للشركة أطلب رقم رئيس القطاع رفضت الشركة وأرسلولى الرسالة (يمكن لحضرتك أرسال رسالة على البريد الإلكترونى : Contactus@elarabygroup.com)
    انوهه أننى قد ارهقت من ضياع المجهود والوقت الذى أثر سلبا على عملي كما أرجوا حل عادل . ولكم جزيل الشكر .

    ردحذف
  4. توشيبا العربى اسوأ صيانة فى مصر

    ردحذف
  5. توشيبا العربى اسوأ صيانة فى مصر

    ردحذف

أقسام الموقع

أرشيف الموقع

الاكثر مشاهدة

صفحتنا على الفيس